Friday, February 22, 2013

Indian in spired large pearl rhinestone nail art

Most duochromes aren't really meant to have nail art, the nail polish it self is often enough embellishment. Anyhow, after I worn the duochrome for a couple of days I still want to try some sort of nail art on it. The nail art with the large rhinestone and the metal beads are inspired from some Kawaii nail art, even though the one I looked at were more decorated than mine and on all fingers, mine are just accents.

 The polish is W7 - Metallic Venus, which I've showed before if you want to check out the polish without nail art. Just click the link.
I think that the rhinestones are 7MM which is the largest pearl rhinestones I've got. I glued them on with nail glue and they didn't come of.
 The green beads are regular metal beads bought from ebay, of cause.
With flash
 Most photos are taken indoors in different light settings.
 I actually thought that it looked a bit Indian with the large pearl and the positions of the beads.
W7 Nail Polis - Metallic Venus
7MM Pearl rhinestones
Green metal beads

What do you think? Is the decoration too big for your taste? ;)

8 comments:

  1. Såå coolt och läckert, har nog aldrig sett så stor rhinestone, men det passade till detta. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! Lite överdrivet stor är de men tyckte att det var kul att testa. Tror det hade sett galet ut om varje finger hade haft en sån stor rhinestone på dock. :)

      Delete
  2. Vad pilligt det måste ha varit med de små pärlorna? Ser jättesött ut i alla fall, även om jag själv då hade föredragit en mindre pärla i mitten. ;D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nepp, inte jättepilligt. Jag penslade genomskinligt lack runt pärlan och sen doppade jag ett dottingtool med liten spets i genomskinligt lack och sen doppade jag i "beadsburken" och fick med 5-10 st i ett svep. Lämnade av beadsen på nageln och puttade dom i position. Det var bara de yttersta när jag skulle göra en avsmalnad linje som jag plockade 1-2 i taget. Kan hålla med om att pärlan är i största laget men var kul att pröva. Har många storlekar och är kul att överdriva ibland också ;)

      Delete
  3. Det var en bra nail art för det duokroma lacket, det var ganska mycket nail art samtidigt som det inte tog upp för mycket utrymme för att själva lacket inte skulle synas. Det var en väldigt stor pärla i mitten, men eftersom den skulle vara inramad av de små beadsen så ska det ju vara ganska stor kontrast mellan de båda storlekarna, så jag tycker att detta blev jättefint!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! Du beskriver väldigt bra hur jag tänkte med denna nail art! :D Huvudet på spiken! Ville att det duochroma skulle synas men samtidigt att nail arten också skulle få plats. Samma grej med kontrasten mellan litet och stort. :)

      Delete
  4. Det blev läckert på dig men jag skulle ju bli tokig om jag själv hade något så utstickande på mina naglar.

    ReplyDelete
  5. Kul manikyr även om jag hade gått bärsärk på den stora i mitten. Måste ju fastna precis överallt;)

    ReplyDelete

I love when you comment my posts even if it's just a simple hello. To simplify I will answer the comments in the post you wrote them in. I'll answer all comments so please check back if you want. :) Have a nice day!
Spam will be deleted.