Tuesday, May 5, 2015

P2 - Cotton Candy, swatch

At first I didn't know if I wanted to buy this or the other orange from the collection. Cotton Candy is a muted nude pastel orange base with red shredded particles only. The color almost reminds me of the color crayons used when I was a child to create light skin tone (which is hilarious because no human looks like that). I wouldn't say that it match my skin tone especially well, but I actually liked it more than I thought. It's not beautiful, more like fun and unusual. (Even though I suspect it's quite close some of KIKO's cupcakes.) 2 coats and easy application, as the rest of the polishes from the Crisp Color collection from P2. What do you think? :P








2.45 euro at DM.

17 comments:

  1. Jag kommer ALDRIG tycka att texturlack är fint tror jag. Borde be någon ta kort på mig när jag ser bilder av dem, för jag riktigt känner hur hela ansiktet skrynklas ihop i en bestört min. Hade det varit slätt hade det antagligen hamnat på önskelistan, men som det är nu tycker jag det ser ut som knottrigt sönderkliad hud. Färgen = ja, texturen = absolut inte.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, nä texturlack antingen älskar man eller hatar man. Extra avdelande är de matta texturlacken verkas det som, inte ens alla som gillar de glittriga texturlacken gillar de matta texturlacken! Jag är lite udda och föredrar de matta även om denna färgkombo inte ligger mig varmast om hjärtat. Om du orkar kolla på mina kommande texturinlägg så borde du verkligen kika på den jag tänker spara till sist! Den kommer om möjligt knorra till ansiktet ännu mer än denna! :D

      Delete
  2. jag börjar nog gilla texturlacken så smått=) , men färgen sådär , men fin på dig! men jag gillar de andra färgerna du har visat!!=D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja jag är såld på dem, de känns roliga :D Denna färgen är faktiskt inte min favorit av dem, men ville ändå testa. :D

      Delete
  3. Inte helt otippat så gillar jag detta också, har nog inte tyckt illa om något av dessa lack du skrivit om ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, vi kanske har samma smak eller nått ;) Just färgen är inte min favorit bland högen men jag är ändå glad att jag köpte den :D

      Delete
  4. I love all the colours you have shown us from p2 :)
    Greets from the EDELFABRIK
    Chrissie

    ReplyDelete
  5. I actually like this one! I think it compliments your skin although it is not a match, it looks great!

    ReplyDelete
  6. This one is still really nice. It's not a colour I'd get unless it was a texture! :-D

    ReplyDelete
  7. Alltså jag älskar det här lacket.... ja alltså jag älskar hur det ser ut :D Så snärtigt.. gillar de mörkare partiklarna :D
    xx

    ReplyDelete

I love when you comment my posts even if it's just a simple hello. To simplify I will answer the comments in the post you wrote them in. I'll answer all comments so please check back if you want. :) Have a nice day!
Spam will be deleted.