Sunday, June 17, 2012

Söndagsenkät

Nailtastic har gjort en söndagsenkät och jag tänkte att det skulle vara roligt att fylla i den, så här är mina svar. :)

Hur länge har du varit en nagelnörd?
Fascinationen för nagellack började tidigt, när jag var 7-9 visade min mamma hur man skulle fila naglarna och i samma veva fick jag ett rött glitterlack, grönt glitterlack och ett gult glitterlack. Har fått och köpt mer lack och målat på sen dess. Själva nailart-intresset tog fart mer på allvar för kanske 7 år sen, med det intresset ökade även lusten att handla mer nagellack i alla färger och sorter och nageltillbehör mm.

Hur många nagellack har du i din samling?
Är faktiskt inte säker, var nog ett år sedan jag räknade men om jag uppskattar från vad jag hade då och det jag inhandlat så kan det vara någonstans mellan 250-300 st.


Om du bara fick välja lack från ett märke från och med nu, vilket märke skulle du välja?
Svårt val, men jag skulle nog välja China Glaze (gillar formulan och de har ett stort spectra av sorters nagellack och färger + inte så dyra.) 

Hur mycket spenderar du på nagellack och nagelvård i snitt varje månad?
Varierar ganska mycket från månad till månad, ibland får man en större köplust och då blir det en klumpsumma medan vissa månader blir det ingenting i lackväg. Men om jag räknar högt och ärligt och slår ut det på hela året och ge ett snitt per månad så blir det inte mer än 100-200 per månad.

Dyraste lacket/lacken i din samling?

Och ganska enkelt följt av den ovanstående frågan så är det dyraste lacket faktiskt Isadoras crackellack á 70 kr/st(eller var det 69 kr?) Innan den kollektionen var det dyraste lacket från HM á 40 kr/st. :-O Däremot har jag suktat efter dyrare alternativ men att de helt enkelt känts för dyra och därför inte blivit värda. Färgmässigt har ju budgetmärkena hela regnbågen och lite till. Nu däremot har ju spelplanen ändrats lite.. linjära holosar av bra kvalité kan jag tänka mig att betala en del för.

Vilka är dina lemmings just nu?
Listan är enorm. Givetvis sådana som är "omöjliga" för att de är discontinued, typ China Glaze OMG-kollektionen. Några Nfu Oh som är duokroma eller de som har fina flakes. Eller vad sägs som underbart fina Floam! Eller tex. indiemärken som inte skickar internationellt som Pretty & Polished  och den fina Punk'd Up Betty. Plus en lista på ca 30 övriga lack.

Favoritfinish?
Som manikyr är det roligare med holografiskt eller duokromt eller andra effektlack. Men till nailart är one-coaters cremelack det jag gillar bäst. 

Finish du bara inte klarar av?

Egentligen inget utseendemässigt, gillar både creme, shimmer, glitter, holo, neon osv. Kvalitémässigt är det alltid trist med lack som är fina i flaskan men kräver minst 5-6 lager för att täcka och som sen aldrig vill torka.

Vilka nagelvårdsprodukter klarar du dig inte utan?
Använder inget regelbundet och missköter naglarna lite. Spontant aceton! Men fil,nagelbandskräm och baslack är ju rätt så bra.


Vilket lack pryder dina naglar just nu?
Ett nail art i blå, råsa och gult fade'at med leopard- och tigermönster. Tänkte lägga ut den i kväll om jag har tid. :)

No comments:

Post a Comment

I love when you comment my posts even if it's just a simple hello. To simplify I will answer the comments in the post you wrote them in. I'll answer all comments so please check back if you want. :) Have a nice day!
Spam will be deleted.