Thursday, February 7, 2013

Ninja Polish - Pinkelbell swatch

Hi!
I figured that I should show another "floam like" polish when I'm at it. This time I'll show Pinkerbell. I wore it yesterday when the snow was pouring down.

Anyhow, this is how Pinkerbell is described: "Pinkerbell has matte bright blue and yellow fine glitter and bright pink ultra fine glitter in a clear base". And yes it has. :)
Outdoor
I used five coats as usual with these polishes. I used two coats of top coat to get it shiny but I guess that there could be a need to add another coat after some day or two if you want to keep the shininess.
Outdoor
As I've mentioned in an earlier post about these polishes is that I think it dries as fast as regular polish. Ninja Polish recommend that you should wait extra long for each coat to dry, I do the opposite however. I think that the glitter sticks better to a sticky surface if you know what I mean. I finish everything of with SV fast drying top coat and it dries in no time.
Indoor with outdoor lightning

Indoors  

Above is a closeup of the glitter, as you can see the color of the glitter seems well distributed. Maybe there is less yellow. The yellow glitter some time seems more transparent or perhaps more reflective to light making them disappear as you can see more clear at the photo below with flash.

With flash indoors
I guess that with this three colors mixed together everything turns a bit blueish or grayish. It's in close up it look really great. I would almost say that it would fit Cactus theme "work appropriate". However I'm glad I got it, it's ugly-pretty and I'm looking forward to wear it again in an nail art or layering. :)

What do you think about this? :)

16 comments:

  1. Jag gillar det! Udda och roligt :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kul, jag har ju också bestämt mig för att gilla det. Helt klart orginellt! :D

      Delete
  2. Det händer en hel del på naglarna, kan inte riktigt bestämma mig om jag gillar det eller inte....:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag tror att det är ett sånt lack man måste testa på naglarna och se om man gillar det. Däremot blir jag helt såld på närbilden när man ser alla färger var för sig. På håll är det inte lika spännande eftersom det är svårt att fokusera vilken färg det är. Blir som när barn leker med lera och tar alla färger och blandar fram någon smutsig fulfärg. Gillar man fulfina och unika lack så garanterar jag att man gillar det här iaf! :D

      Delete
  3. Det var fint, jag gillar det! Jag funderar på om det inte är ganska likt en mattare variant av OPI:s "Sparcle-icious", men kanske att Sparcle-icious har mer gult glitter i sig?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kul! Jag har inte "sparcle-icious" men googlade swatcher och det verkas som om det är likheter bortsett från att i vissa bilder ser det mer gult i OPIs och det största skillnaden att OPIs är ett glitterlack och Pinkerbell är helt oglittrigt, mer som matta små plastbitar i klar bas. Men kul att du hittade en liknande, har inte tänkt på att den kunde vara lik:D

      Delete
  4. This was just gorgeous!! I really love it!! :D
    I've ordered something similar from Jindie but I haven't got it yet...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yea, me too! :D
      Oh, how interesting, in that case I hope you'll get it soon! Can't wait to see what that one look like. Maybe it's something for me too.. ;) hihi

      Delete
  5. Jag har nyss beställt Pretty&Polished Sand Art, det verkar vara lite liknande detta. Mysigt lack!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åh va spännande! Det verkas vara väldigt likt detta nu när jag googlade efter det! Blir sugen på att testa den också för att jämföra! :D

      Delete
  6. Nope, inte min färg. Jag gillar inte matta glitter, tror jag.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja gillar man inte matta glitter så måste det här vara höjden av fulhet kan jag tro! ;) Å andra sidan skönt att veta att man inte behöver alla lack i världen, plånboken blir glad då! :D

      Delete
  7. Holy mani, that's one packed polish! It's pretty darn unique and pops out at you.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes I can't agree more, it looks so unique with all that matte glitter even though Pretty & Polished seems to have one similar too. But it's still quite unique considering not every brand got matte glitter polishes! :)

      Delete
  8. Herregud så snyggt :O
    Det ser lite ut som en färglad version av den svart/vita test bilden med brus som dyker upp på tvn ibland :D
    kram
    xx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi, vilken kul tolkning på lacket! Håller helt klart med! Vore roligt om teven började vara såhär färgrik då, skulle nog bli ganska förvånad då! ;) haha

      Delete

I love when you comment my posts even if it's just a simple hello. To simplify I will answer the comments in the post you wrote them in. I'll answer all comments so please check back if you want. :) Have a nice day!
Spam will be deleted.