Monday, January 28, 2013

Red sloping funky french

Hi!
For this Monday I have another archive nail art for you. So sorry in advance for the mess around the manicure. But if we focus at the actual nail art I've used a sheer white, shimmer jelly from Paris Memories and then added the red funky french with three red polishes from Sure Promise.

 Not my best nail art but I do like red smileys :) Classic but still edgy.
Paris Memories (sheer white)
Sure Promise (dark red)
Sure Promise (light red)
Sure Promise (red glitter)

20 comments:

  1. I love this kind of french!
    They turned out great :)

    ReplyDelete
  2. Vad coolt, väldigt snyggt och fina färger!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack, rött kan vara riktigt trevligt till nail art! :)

      Delete
  3. Väldigt snyggt! :D

    ReplyDelete
  4. Jag tycker det blev supersnyggt! Jag vill också kunna göra snygga funky french men det blir bara så kladdigt och bara... dåligt :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack, va snäll du är. Jag tror att du kan, om du inte blir nöjd går så finns det ju fransk manikyr-mallar eller så kan man använda vanlig tejp som hjälp med linjer. :) De här ovan har jag dessutom gjort med fine liner, vilket gör det enklare att göra smala linjer. :)

      Delete
  5. Oh älskar funky french, hoppas mina naglar blir långa snart igen så jag kan ha det :D Super snyggt :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! Va kul att du gillar det! :) Ja, vi håller tummarna att dom rackarna vill växa på sig nått, det va ju ett tag sen du klippte dom tycker jag nu. ;)

      Delete
  6. Jättesnyggt med flera nyanser av samma färg så där. Gillar verkligen funky french. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, funky french är lite av en favorit här med. Kul att kunna variera sig bland färgerna. :D

      Delete
  7. Jättesnyggt! det här gillade jag!

    ReplyDelete
  8. Det var jättesnygga naglar, ser lite ut som water marbling på tipparna! Skulle jag haft längre naglar hade jag definitivt gjort fler franska tippar :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! :) Har inte tänkt på att det skulle kunna se ut som marbeling men nu när du säger det så. :D Jag brukar göra det ändå även när jag har korta naglar dock ;)

      Delete

I love when you comment my posts even if it's just a simple hello. To simplify I will answer the comments in the post you wrote them in. I'll answer all comments so please check back if you want. :) Have a nice day!
Spam will be deleted.